zondag 11 maart 2012

Etappe 6 : Frankrijk binnen - op naar Sebourg


Donderdag, 8 maart 2012

Als ik 's morgens naar Hugo bel is het precies een ander iemand die ik aan de lijn heb.
Een opgewekte stem en geest ! Ongelooflijk wat een nachtje slaap met een mens kan doen.

Aangezien er in het hotel een computer is, besluit hij eerst nog een uurtje te 'computeren' alvorens op stap te gaan. 'Er zit niemand achter mij, hé, ik moet mij niet opjagen', zegt hij nog.  En alweer gaat hij vol goede moed op stap, de grens over, Frankrijk binnen ....
Tot Bon-secours hadden we samen alles goed voorbereid, ik had de route van elke etappe in mijn hoofd, elke eindbestemming kon ik mij levendig voorstellen.
Eens voorbij Bon-secours is dat dus niet meer het geval, een nieuw begin dus en alweer een beetje meer 'loslaten' ...

Vlak voor de Franse grens ...


Aangezien Hugo de vorige dagen aangegeven had dat hij een aantal kleinigheden miste, hebben Va en Erwin besloten om hem vandaag eens te gaan bezoeken en hem meteen het gerief te gaan dragen.  Rond 16 uur vertrekken ze richting Sebourg. Gewapend met een GPS gaan ze op zoek naar pelgrim Hugo.

Maar voor die pelgrim is het een beetje een ongeluksdag ...
De GR122 staat blijkbaar niet altijd even goed aangeduid - of moet hij het nog gewoon worden ? - en voor hij het weet volgt hij de route van een andere GR ... en dat zo 4 km lang. En dat zijn pijnlijke kilometers als je die moet terugkeren.  Hij vraagt verschillende keren de weg, maar ook dan lukt het niet zo goed om weer in de goede richting te komen.

Dankzij de GPS en de GSM, treffen Va en Erwin Hugo rond een een uur of zes.
Hij moet dan nog een 6 km stappen tot Sebourg !  Erwin stapt mee met Hugo en Va rijdt vooruit om Hugo zijn overnachting te gaan vastleggen in de enige chambres d'hôtes in Sebourg. Va installeert zich in een plaatselijk café en wacht vol spanning op de stappers. Pas om 20 uur komen ze aan ... Vlug de rugzak afzetten in zijn kamer en dan per auto naar Valenciennes om nog iets te gaan eten.  Het is genieten en het doet deugd om eens 'bekenden' te zien, maar Hugo is moe. Hij heeft van 10 uur tot 20 uur gemarcheerd, waarvan de laatste kilometers aan een behoorlijk tempo en dat eist zijn tol : spierpijn en 2 blaren op zijn hiel ...



Erwin en Hugo komen aan in Sebourg

Etentje in Valenciennes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten