donderdag 8 maart 2012

Etappe 2: Mater

Zondag, 4 maart 2012

Onderweg kwam Nele nog eens op bezoek, nu het nog kan en nog niet te ver is.
Samen frieten gaan eten en een stukje samen gewandeld. En inderdaad wat ze vroeger zei, blijkt toch waar te zijn: "Distance makes the heart grow fonder".

Uiteindelijk kom ik aan te Mater, bij Anne en Roland. Opnieuw word ik zeer goed ontvangen. Anne had speciaal een originele Compostella-taart gebakken. Een soort cake met veel amandelen en er bovenop in poedersuiker het St.-Jacobussymbool. We praten en ik zie haar passie voor de camino. Ze deed ook de camino vanuit Le Puy. Roland laat me zijn zelfgemaakte wijn proeven. Samen genieten we van een goeie maaltijd en daarna praten we verder rond de snorrende houtkachel. Ondertussen droogt mijn gewassen kledij aan een haakje boven de kachel.  's Anderendaags is het opstaan met sneeuw en wind. Dat belooft ! Als support stapt Anne nog een eind mee tot aan de Schelde. Er is veel sneeuwval en veel wind. Na het afscheid, ga ik verder op weg langs de Schelde. Ik begin te stappen en opnieuw is daar die lichte euforie. Ik loop de verte in. Life is beautiful !


Vertrek in Mater, samen met gastvrouw Anne trotseer ik de sneeuw



Geen opmerkingen:

Een reactie posten