maandag 25 juni 2012

Etappe 107 : Olveiroa

Zaterdag, 23 juni 2012 

SMS om 9:00
Alles redelijk. Een verlichting nu het beslist is.

Na alweer een goede nacht, voelt Hugo zich 's morgens nog steeds beroerd. Maar anders dan de rest van het gezelschap - die ook moet 'trekken naar de eindmeet, dus 't is misschien wel wat psychologisch ook' - kan hij wat langer slapen vandaag.
Rond 8u30 begeeft hij zich naar de bushalte, slechts 2 straten verder dan de herberg. Hij vraagt wat uitleg 'in mijn beste Spaans' aan een plaatselijke inwoner. Het blijkt dat de bus die Hugo moet nemen, richting Muxia, pas om 10u45 langskomt. Dus gaat hij terug naar de herberg en rust nog wat verder.
De busrit duurt ongeveer een uurtje en verloopt vlotjes. Vanaf de afstaphalte is het nog 7 km wandelen naar Olveiroa. Onderweg springt Hugo een kruidenier binnen waar hij wat lichte en gezonde voeding koopt en bij de plaatselijke apotheker haalt hij wat extra vitamines. 'De appel en de yoghurt zijn deze keer binnen gebleven, dus het gaat redelijk goed.'  Ook 's middags riskeert hij het om wat kip en aardappelen te eten. Gezien hij vroeg in de albergue municipal is, kan hij ruim anderhalf uur slapen voor de rest van de groep aankomt.

'Ik voel beterschap. Dus ga ik morgen toch proberen de etappe te voet te doen. Ik ga vertrekken en zien hoe het gaat. Het zou een heel mooie zijn en Finisterre binnenwandelen zou ik toch zo graag doen.'


Geen opmerkingen:

Een reactie posten