zondag 15 april 2012

Etappe 39 : Saint-Martin-d'Estréaux

Zaterdag, 14 april 2012

SMS om 9:10 : 
Vertrokken rond 8:40. Weer en contact met familie Pauwels geeft boost. Ultreia !
Marc heeft me opgebeld met info over de weg. Nog steeds regen en sneeuw in de bergen, maar info geeft moed.

Marc raadde hem ook aan om in La Chapelle-en-Lafaye te overnachten omdat daar in de refter nuttige informatie hangt met verdere overnachtingsmogelijkheden. Hij zat in een sneeuwstorm, maar gelukkig was hij samen met 2 andere pelgrims.  Als Hugo dit hoort, is hij blij dat hij zijn tentje nog heeft. 'Als mij zoiets overkomt, kan ik nog altijd schuilen in mijn tent en slaapzak.' Maar laat ons hopen dat het niet zover moet komen ....

De etappe naar Saint-Martin-d'Estréaux ging zeer vlot. 'Ik heb veel naar muziek geluisterd en dan gaan de uren snel voorbij'.  

SMS om 13:30 :
Toegekomen in prachtige gîte communal voor 10,30€. Straks om entrecôte. Mooie etappe van 23 km, voeten heel goed.

De gîte bleek vroeger een textielfabriekje te zijn. Toen het failliet was, besloot de gemeente om er gîtes van te maken. Er zijn in totaal 19 bedden, verspreid over verschillende kamers. Elke deur heeft een eigen unieke kleur. Het is er nagelnieuw en zeer comfortabel. Hugo doet boodschappen in het dorp en kookt vandaag zelf zijn potje. Verder neemt hij eens uitgebreid de tijd om de verdere etappes door dit moeilijke gebied uit te stippelen, rekening houdende met de beperkte overnachtingsmogelijkheden en de grote hoogtes. 'Ik ben er zeker 2 uur mee bezig geweest. Het was buiten toch keihard aan het regenen, maar ik ben blij dat het nu gebeurd'. Volgens zijn nieuwe planning zou hij op 26/04 in Le Puy-en-Velay moeten arriveren.

Hij regelt al zijn overnachting voor morgen op een camping in Saint-Clément. De uitbater blijkt een West-Vlaming te zijn die - jawel - in Torhout naar school ging. 'Dat is toch ongelooflijk,  hé. Ik was zodanig verbaasd dat ik niet heb verder gevraagd.' De man zegt dat hij er morgen niet zal zijn, maar dat Hugo zelf kan zien afhankelijk van het weer of hij in zijn tent slaapt of in een trekkershut. Hij legt uit waar de sleutels liggen en het geld mag Hugo achterlaten in de brievenbus. Zo gaat dat in la douce France ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten