zaterdag 7 april 2012

Etappe 33 : Saint-Léger-sous-Beuvray

Zaterdag, 7 april 2012

Zoals afgesproken begeven Erwin en Hugo zich 's morgens naar de pizzeria, maar gelukkig vernemen ze daar dat het ontbijt in het hotel geserveerd wordt. 'Het was een pracht van een ontbijt, buiten verwachting, met warme croissants en koekjes'.  Einddoel voor vandaag is Saint-Prix, maar als ze de 'de gîte des Fleurs' bellen om hun overnachting te regelen, krijgen ze te horen dat die volzet is. Ook bij alle andere mogelijkheden vermeld in de gids krijgen ze dezelfde boodschap, wellicht heeft het Paasweekend hier mee te maken. 'De  eigenaars van de gîte zijn dan beginnen rondbellen voor ons en vonden een hotel in Saint-Léger-sous-Beuvray, ongeveer 7 km van Saint-Prix'.

Ze stappen door heel dichte bossen. 'Gelukkig dat we met 2 zijn want de GR was hier niet zo goed aangeduid, de markeringen waren oud en niet onderhouden'. Maar het lukt en er kan net als gisteren onderweg veel gepraat worden en eens niet over dagdagelijkse dingen.
Uiteindelijk leggen ze vandaag ongeveer 30 km af en komen ze rond 16:00 aan in Saint-Léger-sous-Beuvray. Omdat ze 's avonds in het hotel eten, is er tijd om rustig te douchen en kleren uit te wassen. Tijdens het eten krijgen ze de slappe lach over iets dat te maken heeft met oordopjes, 'dat moment ga ik van mijn leven niet vergeten'. 

'Vandaag heb ik voor de eerst keer mijn voeten niet ingetaped, wel heb ik op bepaalde tenen zo een tube (speciale tape die Hugo van mede-pelgrim in Vézelay kreeg) gestoken en het is goed meegevallen. Ze worden goed, mijn voeten. Moest dat zo kunnen blijven, dan zal ik wel nog eens demarreren.'



Lunchpauze in het bos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten